ویژگی های افراد خلاق

 

  به خلاقیت خود حساس باشید

خلاقیت یعنی قوه آفرینش؛ یعنی این که شما بتوانید چیزی را بیافرینید. آن چه می آفرینید ممکن است یک ایده باشد. ممکن است به نظرتان برسد که می توانید یک تغییر زیبا در دکوراسیون خانه خود برای یک نشریه بنویسید. بنابراین به نیروی خلاقیت خود حساس باشید؛ و هوای ایده های نو را داشته باشید.

 

می توانید خلاقیت خود را پرورش دهید

همه افراد از قوه خلاقیت برخوردارند؛ اما زمینه های خلاقیت آنها متفاوت است. مثلا یکی ممکن است خلاقیت هنری داشته باشد و فرد دیگری خلاقیت علمی؛ یکی ممکن است در زمینه مدیریت خلاق باشد و دیگری در زمینه خانه داری. مهم این است که شما تشخیص دهید که در چه زمینه ای خلاقیت دارید، وقتی این زمینه را تشخیص دادید باید با استفاده از تکنیک های خوب، خلاقیت خود را پرورش دهید . 

 

                                                         

 

  ویژگی های افراد خلاق را بشناسید

روان شناسان ویژگی های افراد خلاق را مطالعه کرده اند. ویژگی های مشترک همه افراد خلاق از این قرار است:

گنجایش ذهنی و فکری زیادی دارند (تیزهوش تر از دیگرانند)، ذهنشان باز و وسیع است .علائق متنوعی دارند و از اطلاعات عمومی گسترده ای برخوردارند. کسی که هم به ورزش علاقه مند است، هم ادبیات را دوست دارد و مطالعه می کند، و هم به کتاب آرایی یا نگارش مقالات علمی مشتاق است، خلاق تر از کسی است که فقط به یک زمینه خاص علاقه نشان می دهد.

در بحث های مشترک، عقاید خود را با شجاعت و صراحت بیان می کنند.

 

سوال های زیادی دارند، و این سوال ها را از دیگران می پرسند. خلاق ها کنجکاو هستند و از کنار هیچ موضوعی با بی تفاوتی نمی گذرند.

 

ترسو و محافظه کار نیستند؛ از کارهای جدیدی که به آنها واگذار می شود استقبال می کنند. کارهای پرچالش را (و نه کارهای ساده و روتین) را دوست دارند.

 

هرچند می توانند تقلیدگران خوبی باشند؛ اما خودشان هم فکر می کنند و ایده های زیادی را می آفرینند.

 

اهل خیال پردازی هستند. قوه تخیل آنها بسیار قوی است؛ و می توانند افکار و آرزوهای بزرگ خود را در عالم خیال به تصویر بکشند. اما در عین حال افراد واقع بینی هستند.

 

استقلال طلب هستند؛ دوست دارند ایده ها و روش های نو را بدون تکیه زیاد بر دیگران به پیش ببرند (می خواهند روی پای خودشان بایستند.)

 

اعتمادبه نفس خوبی دارند (اما به خود مغرور نیستند)؛ در مقابل ناکامی ها، شکست ها و مشکلات کار و زندگی دل سرد نمی شوند. هر بار که شکست بخورند می توانند از نو شروع کنند.

 

در رابطه با دیگران رُک و صریح هستند؛ اهل تملق و چاپ لوسی نیستند؛ بسیار درست کارند.

به مسائل فلسفی و اعتقادی، مثل دین، ارزش ها، معنی و مفهوم زندگی و مرگ، و از این قبیل بسیار توجه می کنند.

 

بر غرائز و هواهای نفسانی خود تسلط بیشتری دارند؛ شخصیت رشدیافته ای را نشان می دهند؛ و بنابراین به رشد و پیشرفت ذهنی و عقلی خود بسیار حساس هستند.  

حافظه ای قوی دارند و آن را همواره پرورش می دهند.

 در جزئیات کارها دقیق می شوند؛ و هیچ چیز را سرسری نمی گیرند.

 به کارهای پیچیده علاقه نشان می دهند؛ و می توانند این گونه کارها را انجام دهند.

 خلاق ها می توانند حال و هوای محیط کار، کلاس درس، و خانواده خود را تغییر دهند؛ آنها از رکود و ایستایی نفرت دارند و تشنه پیشرفت خود و دیگران هستند .   

 

خودتان را بسنجید

حالا می توانید ویژگی های شخصیتی خود را با ویژگی های افراد خلاق مقایسه کنید و ببینید که چقدر خلاق هستید. راستی شما چقدر خلاق هستید؟!

  

منبع آفتاب

نظرات 1 + ارسال نظر
سرویس هوشمند اینترنت چهارشنبه 18 آذر 1388 ساعت 09:45


سرویس اینترنت هوشمند با سرعت باورنکردنی : 9092304900 بدون یوزر و پس

سرویس تلفن هوشمند بین الملل با بالاترین کیفیت : 9092304648 دقیقه ای 49 تومان

تلفن پشتیبانی : 77068403
سرویسهای فوق فقط مخصوص تهران می باشد
با یک بار امتحان کردن مشتری ثابت ما خواهید شد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد