ایده !

      

                        BABIES''R''US

 

     

 

   

  

  

 

     

   

   

 

     

  

  

    

به جای کلمات منفی چه بگوییم؟

بیایید از این پس کلمات منفی به کار نبریم !

کلمات و اندیشه ها دارای امواجی هستند که به زندگی و امورمان شکل می دهند.

اگر یک کارگر بی سواد بتواند یک اصطلاحی را در دنیا شایع کند؛ پس من و تو، ما و شما به طور حتم می توانیم استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت را در سطح کل ایران گسترش داده و انرژی مثبت را بین همه پخش کنیم..

امروزه ثابت شده که کلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستند و او را به سمت منفی و بیماری سوق می دهند!

به طور مثال وقتی به ما می گویند خسته نباشی دراصل خستگی را به یادمان می آورند و ناخودآگاه احساس خستگی می کنیم (با خودتان امتحان کنید) اما اگر به جای آن از یک عبارت مثبت استفاده شود نه تنها نیروی از دست رفته، ترمیم و خستگی جسم را از بین می برد بلکه نیروی مثبت و سازنده ای را به افراد هدیه می دهیم.

با ما باشید

* مثال:


به جای پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای دستت درد نکنه ؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای ببخشید مزاحمتون شدم؛ بگوییم : از این که وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم

به جای لعنت بر پدر کسی که اینجا آشغال بریزد ؛ بگوییم: رحمت بر پدر کسی که اینجا آشغال نمی ریزد

به جای گرفتارم؛ بگوییم : در فرصت مناسب با شما خواهم بود

به جای دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه

به جای مگه مشکل داری؛ بگوییم : مگه مسئله ای داری؟

به جای فقیر هستم؛بگوییم : ثروت کمی دارم

به جای بد نیستم؛ بگوییم : خوب هستم

به جای بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

به جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای داد نزن؛ بگوییم : آرام باش

به جای من مریض و غمگین نیستم؛ بگوییم : من سالم و با نشاط هستم

به جای غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم

شاد باشید
 

ده راز ذهن انسان

1- خواب دیدن 
اگر از 10 نفر بپرسید که خوابها و رویاهاى انسان از چه تشکیل شده اند، احتمالاً 10 پاسخ متفاوت دریافت میکنید. علتش این است که دانشمندان هنوز سرگرم کشف این معما هستند. یک نظریه این است که خوابهاى افراد درباره وظایف و هیجاناتى است که در طول روز به آن پرداخته و این فرایند میتواند به استحکام افکار و خاطرات کمک کند.


2- خوابیدن
میخواهیم درباره چیزى صحبت کنیم که بیش از یک چهارم عمر هر انسان صرف آن میشود. هنوز دلیل به خواب رفتن به صورت معما باقى مانده است. چیزى که دانشمندان میدانند این است که: خوابیدن براى بقاى پستانداران جنبه حیاتى دارد. بی خوابى فزاینده میتواند به تغییر خلق و خو، توهّم زدگى و در حالتهاى خاص، حتى به مرگ منجر شود.


3- احساسات خیالى
تخمین زده می شود که در حدود 80 درصد حس هایى که در ناحیه اندامهاى قطع شده بدن وجود دارد مانند گرما، خارش، فشار و درد، برآمده از «اندامهاى گمشده» هستند. افرادى که این پدیده «اندام خیالی» را تجربه میکنند، حسى که دارند درست مانند این است که آن اندام جزئى از بدن آنهاست. یک توضیحى که در این مورد وجود دارد این است که عصبهاى ناحیه عضو قطع شده، ارتباط جدیدى با نخاع برقرار میکنند و به فرستادن علائم (سیگنال) به مغز ادامه میدهند، درست مانند هنگامى که عضو قطع شده سرجایش وجود داشت.


4- کنترل مأموریت
ساعت بیولوژیک بدن که در هیپوتالاموس مغز قرار دارد، برنامه ریزى فعالیتهاى بدن براى یک ریتم 24 ساعته را بر عهده دارد. واضح ترین اثر این ریتم، چرخه خواب- بیدارى است امّا ساعت بیولوژیک بر روى دستگاه گوارش، دماى بدن، فشار خون و تولید هورمونهاى نیز تأثیر دارد.


5- خاطرات
انسانها معمولاً برخى اتفاقات را به سختى فراموش میکنند، مثل اولین روز مدرسه یا نخستین ملاقات با همسر. سوال این است که این فیلمهاى سینمایى چگونه در ذهن انسان نگهدارى میشود؟

یافتههاى کنونى نشان میدهد که ناحیه هیپوکامپوس که درون غشاء خاکسترى مغز قرار دارد میتواند به صورت جعبه خاطرات عمل کند.


6- معما
خنده یکى از رفتارهاى انسان است که درک بسیار اندکى از آن وجود دارد. دانشمندان دریافته اند که در خلال یک خنده از ته دل، سه قسمت از مغز فعّال میشود: بخش تفکّر که به شما کمک میکند معنى شوخى یا جوک را درک کنید، بخش حرکت که به عضلاتتان دستور حرکت میدهد و ناحیه هیجانات که حس «شادی» را بیرون میکشد. امّا چیزى که هنوز ناشناخته مانده این است که چرا یک نفر به یک جوک احمقانه میخندد در حالى که فرد دیگرى موقع تماشاى یک فیلم ترسناک خنده اش میگیرد. به گفته یکى از پژوهشگران، خنده واکنشی است به ناهمخوانى و ناسازگارى (داستانهایى که از انتظارات متعارف پیروى نمیکنند). تنها چیزى که مشخص است این است که خنده حال ما را بهتر میکند.


7- طبیعت درمقابل تربیت
در جدال دیرپاى مربوط به این که آیا افکار و شخصیت، توسط ژنها کنترل میشود یا محیط، دانشمندان به شواهدى دست یافته اند که نشان میدهد پاسخ این سوال یکى یا هر دوى آنهاست! قابلیت مطالعه ژنهاى یک فرد، بسیارى از خصوصیات و ویژگیهاى انسان را نشان داده است که ما کنترل اندکى بر روى آنها داریم و در عین حال، در بسیارى از زمینه ها، نشان داده شده است که تربیت، تأثیرى قوى بر این که ما که هستیم و چه میکنیم داشته است.


8- میرائى
زندگى جاوید فقط در هالیوود وجود دارد ! امّا سوال این است که چرا انسان پیر میشود؟

نظریه هایى که در مورد علّت سالخوردگى انسان وجود دارد را میتوان به دو دسته تقسیم کرد:   
1) پا به سن گذاشتن مانند سایر ویژگیهاى انسان، ممکن است بخشى از ژنتیک انسان باشد که طبق برنامه ریزى خاصى اتفاق میافتد.
 2) در یک دیدگاه کمتر خوشبینانه، پا به سن گذاشتن، علّت خاصى ندارد و در نتیجه صدمات سلّولى که در طول زندگى به وقوع میپیوندد، پیش میآید.


9- انجماد
زندگى جاوید ممکن است واقعیت نداشته باشد امّا یک رشته جدید به نام کرایونیکس می تواند به برخى از انسانها دو بار حیات اعطاء کند. در مراکز کرایونیکس، بدن انسانها را پس از مرگ در خمره هایى پر از نیتروژن مایع در دماى منهاى 78 درجه سانتیگراد قرار میدهند. ایده اى که وجود دارد این است که فردى که بر اثر یک بیمارى که فعلاً لاعلاج است فوت شده میتواند در آینده هنگامى که درمان آن بیمارى کشف شد، یخگشایى و احیاء شود. هم اکنون بدن تد ویلیامز، بازیکن شاخص و معروف بیسبال در یکى از مراکز کرایونیکس در آریزونا منجمد شده است. البته فعلاً هیچیک از بدنهایى که بدین ترتیب منجمد شده اند احیاء نشده اند زیرا این فناورى هنوز به وجود نیامده است ولى دانشمندانى که در این زمینه کار میکنند امیدوارند در آینده به این فناورى دست یابند.


10- هشیارى و آگاهى
هنگامى که صبح از خواب برمی خیزید، متوجه می شوید که خورشید طلوع کرده است، صداى پرندگان را میشنوید و هواى تازه را برروى پوست صورت خود حس میکنید. به عبارت دیگر، هوشیار هستید. بزرگترین معما در این حوزه توضیح این مسأله بوده است که چگونه فرایندها در مغز به تجربیات ذهنى می انجامند. 
 
 
 
                            
 

راههای به دست آوردن آرامش

 

 اگر به عقاید مذهبی و معنوی پایبند باشید، به یکی از با افتخارترین روش‌های رسیدن به آرامش خاطر رسیده ‌اید، آنگاه می‌ توانید بگویید، الا بذکر الله تطمئن القلوب . اگر از خدا دور افتاده‌اید، اکنون زمان آشتی است. داشتن یک تکیه‌ گاه معنوی در حد تعادل موجب آرامش می ‌شود. 

 

1- جلوی گریه خود را نگیرید و گهگاهی گریه کنید.

2- دست کم روزی 15 دقیقه را در سکوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و نیز چیزهایی که دارید فکر کنید. سکوت عصاره ی آرامش است، با زور نمی توان آن را ایجاد کرد، باید زمانی که فرا رسید آن را بپذیرید. اگر برایتان امکان دارد دست کم روزی یک ساعت، تنها به اتاقی بروید و در را به روی خود ببندید.

3- افراد آرام به خود می گویند که برای تغییر گذشته کاری نمی توان کرد، آنگاه از فکر ادامه زندگی لذت می برند.

4- وقتی احساس می کنید که سرتان پر از فکرهای جور و واجور است و جای خالی در آن نیست، با قدم زدن، آنها را پاک کنید.

5- اگر نتوانید کسی را ببخشید، افکار خشمگین تان شما را برای همیشه با این افراد مرتبط خواهد کرد. شاد کردن دیگران، باعث آرامش می شود.

6- آرامش را از کودکان بیاموزید، ببینید که چگونه در همان لحظه ای که هستند، زندگی می کنند و لذت می برند.

7- از همان که هستید راضی باشید، در این صورت احساس آرامش بیشتری می کنید.

8- هرچه اکسیژن بیشتری به شما برسد، آرام تر خواهید شد، خوب است در محل کار و زندگی خود گیاهی نگه دارید.

9- مهم نیست که با شما مؤدبانه برخورد کنند یا نه، برخورد مؤدبانه ی شما، باعث ایجاد آرامی و احساس خوبی در شما خواهد شد.

10- سرعت حرکت شما با احساستان رابطه ای مستقیم دارد، آرام راه بروید و حرکات بدن خود را آرام تر کنید، طولی نمی کشد که آرام خواهید شد. گاهی می توانید برای رسیدن به آرامش، دراز بکشید، عضلات خود را شل کنید و به هیچ چیز فکر نکنید.

11- با حرکات آرام و صحبت کردن شمرده، احساس آرامش را به جمع منتقل کنید. آیا تا به حال فرد آرامی را دیدید که با صدای بلند صحبت کند؟

12- با شوخ طبعی به آرامش خود کمک کنید.

13- راحتی، یکی از عناصر مهم آرامش است، مثل دمای مناسب، صندلی راحت و لباس و کفش راحت:

• هر چند وقت یک بار ساعتتان را کنار بگذارید و خود را از فشار زمان نجات دهید.

• در آوردن کفشها به کاهش فشار عصبی کمک میکند.

• فشردن یک توپ کوچک، تنشهای عصبی را که در انگشتان و دستهای شما متمرکز شدهاند، خالی می کند.

• لباسهای گشاد و راحت، باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش می شود.


14- لحظه های زیبای زندگیتان را بنویسید و از آنها عکس و فیلم بگیرید، سپس بیشتر وقتها آنها را به یاد آورید و درباره شان فکر کنید و لذت ببرید.

15- هوای دریا، آب شور و صدای امواج، همگی باعث آرامش می شوند، مسافرت به سواحل دریا را فراموش نکنید. تماشای ماهی ها مثل خیره شدن به دریا، در شما ایجاد آرامش می کند، زیرا ماهیها آرام شنا می کنند و آرام تنفس می کنند.

16- آهسته غذا خوردن و جویدن، باعث تجدید قوای فکری و احساس آرامش خواهد شد.

17- برای تأثیر بیشتر و رسیدن به آرامش، در خود متمرکز شوید و آرام نفس بکشید.

18- تمرین کنید که آرامتر از حد معمول صحبت کنید، این کار خود به خود ضربان قلب و تنفستان را کم می کند و به شما اجازه میدهد، ذهن و فکرتان را از بسیاری مسائل پاک کنید.


19- احساسات و مشکلات خود را به دیگران بگویید و آرامش بیشتری احساس کنید.

20- یکی از مهمترین مهارتها در آرام بودن، فکر نکردن به مسائل کوچک است، دومین مهارت، کوچک شمردن تمام مسایل است.

21- شاد کردن دیگران، موجب آرامش می شود. نمی دانید چه لذتی دارد پول رستوران امشب را با توافق سایرین به یک کارتن خواب هدیه دهید. قدردانی کنید. دیگران را برای لطف کردن به خود تحت فشار قرار ندهید، لطف که وظیفه نیست!

22- اگر می دانستید که: «سیگار کشیدن + ورزش نکردن = استرس ، اضطراب و حذف آرامش»، هرگز سیگار نمی کشیدید و ورزش کردن را به تعویق نمی انداختید
      
 

    

ه ی ر ا د ♥

امروز... 

۲ سال و ۳ ماه و ۳ هفته و ۳ روزگی