درد کمتر در زمان دندان درآوردن کودکان

 

                        

 

 دندان درآوردن کودکان

دندان در آوردن یکی از مراحل  سختی است که کودکان دیر یا زود با آن مواجه هستند و اغلب دچار افت وزنی می شوند و گریه های طولانی آنها والدین را کلافه می کند و همه ما از این که کودکمان  درد بکشد، ناراحت می شویم. شاید راه حل های ساده ای که ذکر شده تحمل این درد را برای کودکان و والدین آسانتر کند.

1) یک کودک 6 ماهه اشتیاق زیادی دارد که خودش غذا بخورد. پس با یک بستنی یخی کوچک این اجازه را به او بدهید. دریک قالب یخ آب میوه دلخواه کودک را بریزید و چوب تمیزی در آن قرار دهید و بگذارید که کاملاً یخ بزند. با خوردن این  بستنی، برای مدتی لثه های کودک سِر شده و احساس خارش نمی کند.

2) بعد از اینکه نوک دو دندان پایین پیدا شد، کودک می تواند یک هویج یا یک تکه سیب خنک را گاز بزند. این کار درد او را کاهش می دهد و در عین حال کمی هم میوه یا سبزیجات خورده است. ولی کاملاً مراقب باشید چیزی بدست کودک ندهید که به گلویش بپرد.

3) می توانید با مشورت پزشک ژل هایی را تهیه کنید که برای مدتی درد لثه کودک را کاهش می دهد.

4) دندانی های ( لیسک های ) مناسبی را تهیه کنید ودر اختیارش بگذارید که کودک با گاز زدن آنها احساس درد کمتری بکند. نوعی از آنها که محتوی آب است را در فریزر قرار دهید و پس از انجماد آب درون آن، به کودک بدهید.

بهترین چیزی که به کودک خود اهدا می کنید تا این دوره را راحت طی کند، عشق و علاقه و تحمل شماست.

 

                               

 

                                       

نظرات 2 + ارسال نظر
هدیه شنبه 24 آذر 1386 ساعت 17:31

سلام خانم
ممنون از پست‌های مفیدت. اتفاقا ایلیا از اون دسته بچه‌هایی یه که از سه ماهگی پروسه دندون درآوردنش شروع شده ولی هنوز خبری نیست. بی‌قراری هاش هم روز به روز بیشتر می‌شه. من وقتی خیلی کلافه‌است از ژل‌های سر کننده استفاده می‌کنم. ولی به قول شما مهمترین چیز اینه که ما حوصله کنیم تا این دوران بگذره. اون پست تغذیه تکمیلی هم خیلی مفید بود. ممنون.

هدیه دوشنبه 26 آذر 1386 ساعت 11:53

خیلی خوشحالم که یه خواهر بزرگتر مثل شما پیدا کردم. که این همه من رو راهنمایی و کمک می‌کنه.
این پست آخرت اشک من رو درآورد خیلی قشنگ بود. کاش می‌شد جمله جمله‌اش رو حفظ کنم و همیشه یادم باشه

شرمنده ام میکنی هدیه جون.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد