سونوگرافی سه بعدی

                                                                    

سیستم اولتراسوند سه بعدی که با استفاده از امواج فراصوتی و نرم افزار تصویری، تصاویر کاملاًواضح و روشن از جنین تهیه می نماید، می تواند در کنار تصاویر دو بعدی درهر مقطع زمانی از حاملگی، مورد استفاده قرار گیرد.

 

محقیقن در دهه 1990 شروع به کار در ارتباط با سیستم های اولتراسوند دیجیتالی و رنگی نمودند که کیفیت تصاویر را به مقدار قابل توجهی بهبود بخشید. ظهور و پیدایش سیستم های اولتراسوند سه یا چهار بعدی، تصاویر با زمینه واضح را ایجاد نمود و همچنین توانست تصاویری واضح و روشن از جنین به دنیا نیامده تهیه نماید.

 

به طور سنتی، تصاویر اولتراسوند نمایش داده شده در مونیتور، تصاویر دو بعدی را نشان می دهد. در سیستم های سه بعدی داده های مربوط به تصاویر دو بعدی وارد کامپیوتر شده که کامپیوتر آنها را به شکل سه بعدی بازسازی نموده و به صورت تصاویری با عمق و وضوح و روشنایی مناسب نشان میدهد. در سیستم اولتراسوند چهاربعدی پزشک می تواند تصاویر سه بعدی را مشاهده نماید، درعین اینکه حرکات جنین در زمان واقعی نیز نمایش داده می شود.

 

 

                              تصاویری سه بعدی از پسر مردادی من 

                                   

 

                     

 

 

 

                            

نظرات 1 + ارسال نظر
هدیه شنبه 19 آبان 1386 ساعت 11:57 http://www.manopesaram.persianblog.ir/

مرسی از اینکه به من سر می‌زنی. اگه اشتباه نکنم قبلا می‌نوشتی مانلی؟؟
منم از کالسکه استفاده می‌کنم. (توی نوشته‌هام یه ذره هم شوخی کرده بودم و یه کم اغراق تا خودم راحت تر با شرایط کنار بیام) بازم خوشحال می‌شم پیشم بیاین.
از پسر مرداد بنویسین

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد