چگونه باغچه کوچکی برای کودکان بسازیم؟

معمولاً کودکان عاشق پرورش دادن ، بزرگ کردن و کاشتن گیاهان هستند. بنابراین آماده کردن باغچه کوچکی برای آنها می تواند ایده بسیار خوبی باشد. معمولا این سرگرمی تجربه بزرگ درهر سنی است. همچنین می تواند درس عملی ساده ای برای آنها باشد تا بتوانند روش های نگه داری از گیاهان را بیاموزند.

آنچه احتیاج دارید:

کارتن مقوائی مخصوص تخم مرغ( شانه تخم مرغ)، خاک مناسب گلدان، دانه مناسب ( مانند گل همیشه بهار، یا گل اطلسی و یا هر نوع دانه دیگری که زود سبز شود.)  

 دستورالعمل:                                                           

 

گام اول: ابتدا اندکی خاک داخل یک کاسه بریزید.مقداری آب به آن اضافه کنید. البته مقدار آب نباید آنقدر زیاد باشد که خاک خیلی شل شود.

 

گام دوم: در اینجا آنچه شما احتیاج دارید یک کارتن مقوائی تخم مرغ است که معمولا به صورت شانه موجود است. در هر کدام از سوراخ های موجود با استفاده از قاشق مقداری از خاکی را که آماده کرده اید بریزید.

 

گام سوم: به کودک خود بگوئید با استفاده از انگشت خود سوراخ کوچکی را درون خاک ایجاد کند. سپس در هر سوراخ دو عدد دانه بیاندازید و روی آن را به آرامی با خاک بپوشانید.

 

گام چهارم: به آرامی مقداری آب روی باغچه کوچک خود بریزید و به کودک خود بگوئید تا مراقب آن باشد.

 

گام پنجم: هنگامی که جوانه ها بیرون زد، می توانید گیاهان را به باغچه و یا گلدان جدید برده و آن ها را آنجا بکارید. گل همیشه بهار و اطلسی گل های بسیار زیبایی برای تزئین گلدان و یا باغچه ها هستند.

 

گاه ششم: اگر بخواهید می توانید درس تجربی بزرگی نیز به کودکان خود بدهید. می توانید دو گلدان درست کنید. یکی از آنها را در سایه و دیگری را در آفتاب بگذاریدو از کودک خود بخواهید هر روز نتیجه مشاهدات خود را برای شما بازگو کند. به این ترتیب آنها می توانند تجربه عملی بزرگی را در زمینه پرورش گیاهان و رشد آنها به دست بیاورند.

 

 توصیه مهم: در هر حال مراقب آب گیاه باشید.                 


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد