تاثیر دعا بر مغز انسان

 

 محققان دانشگاه آرهاوس دانمارک با اسکن مغز بیش از 20 داوطلب در هنگام دعا و صحبت با خداوند اعلام کردند مغز افراد در هنگام دعا به گونه‌ای که در هنگام صحبت با یک دوست فعال می‌شود، فعالیت می‌کند.   
 

 

 محققان دانشگاه آرهاوس دانمارک به منظور مطالعه بر روی این پدیده از داوطلبان خواستند یک بار به خواندن یک دعای مذهبی و یک بار به خواندن یک متن غیرمذهبی و اجتماعی اقدام کنند.
به گفته محققان در هنگام انجام عملیات اول و خواندن دعای مخصوص مسیحیان، قسمت‌هایی از مغز که با مرور ذهنی و تکرار در ارتباط است، فعال شد.
طی آزمایش دوم، داوطلبان قبل از خواستن آروزهای خود از شخصیت خیالی بابا نوئل مشغول به خواندن دعاهای شخصی خود شدند که این عمل باعث فعال سازی قسمت‌هایی از مغز که در هنگام برقراری ارتباط با انسانی دیگر فعال می‌شوند، این محدوده از مغز با تئوری ذهن (هشیاری از اینکه دیگران دارای انگیزه و غرض مستقل هستند) در ارتباط نزدیک است.
قشر پیشین مغز در انسان یکی از عوامل کلیدی تئوری ذهن است.
به گفته محققان، این قسمت از مغز داوطلبان در هنگام انجام آزمایش دعاهای شخصی و صحبت با شخصیت بابانوئل غیر فعال بوده‌ است.
این پدیده نشان می‌دهد داوطلبان بابانوئل را شخصیتی کاملاً خیالی و خداوند را موجودیتی واقعی می‌دانند. 

 

پانوشت: 

 

افراد در هنگام دعا این تصور را دارند که در حال صحبت با شخصی خاص هستند که این نتیجه از نظر مسیحیان نشانه ای جدید از قطعیت وجود خداوند است. 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
هدیه پنج‌شنبه 5 شهریور 1388 ساعت 13:06 http://hedye87.blogfa.com

سلام مانلی جان از تبریکت صمیمانه متشکرم هیراد و درسا جون خوبن؟مطلبت جالب بود راستی از facebook رفتی؟بازم به ما سر بزن منتظرم

هاله مامان ارشیا جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 01:56

نماز روزه هات قبول باشه عزیزمدر مورد این مطلبت چیزی نگرفتم از بس خنگممممبیشتر برام توضیح بده

هاله مامان ارشیا جمعه 6 شهریور 1388 ساعت 01:56

التماس دعا دارم عزیزم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد