نور آفتاب و رشد استخوانی

                                             

 

زنانی که در سه ماهه سوم بارداری خود بیشتر در معرض نور آفتاب قرار داشته باشند، کودکانشان استخوان‌های محکم‌تری خواهند داشت. در تحقیقی که روی ۷۰۰۰ کودک ۱۰ ساله انجام شد، دریافتند کودکانی که مادرانشان سه ماهه آخر بارداری خود را در ماه‌های گرم و آفتابی سپری کرده‌اند، استخوان‌های بزرگتری دارند.
به این ارتباط به دلیل وجود ویتامین D است که در نور آفتاب از طریق پوست جذب بدن مادر شده و در سلامت استخوان‌ها نقش کلیدی را بازی می‌کند. گفته می‌شود سطح ویتامین D در اواخر دوران بارداری بر رشد استخوانی کودک در آینده تأثیرگذار است. اگرچه نور آفتاب می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را همراه داشته باشد، اما نکته مهم این است که میزان ویتامین D موجود در بدن مادر بر کیفیت اسکلت بدن کودک مؤثر است. 

 از نظر غذایی برخی از انواع ماهی‌ها مانند سالمون، خال مخالی و تن حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین D هستند. از آنجا که بیشتر زنان باردار به کمبود ویتامین D مبتلا هستند، پزشکان توصیه می‌کنند که زنان باردار باید روزانه  ۲۰۰ (IU) ویتامین D دریافت کنند. 
 

    

 

نظرات 4 + ارسال نظر
مامان یه آقا هیراد دیگه جمعه 4 اردیبهشت 1388 ساعت 04:19 http://hedye87.blogfa.com

سلام می بینم که درسا خانم دیگه دارن حسابی به مامان مانلی کمک می کنن حتی تو وبلاگ نویسیمطالبتون خیلی جالبه به ویژه درباره چشمهابه ما هم سر بزنین

فریبا مامان رایان جمعه 4 اردیبهشت 1388 ساعت 05:44

ای داد درسا جون ...من متوجه حضورتون در وبلاگ نشدم! این مطلب هم خیلی جالب بودکاش مامانای منتظر یه سری به وبلاگ بزنن و استفاده کنن...................ببینم درسا جون شما قراره خانم دکتر اینده ما بشید درسته؟ امیدوارم همیشه موفق و شاد و سلامت باشید ...به مانلی عزیز سلام برسونید

ز یبای زندگی شنبه 5 اردیبهشت 1388 ساعت 09:16 http://zibayezendegi.blogfa.com

سلام درسای عزیز و خانوم...
خوشحالم که اری می نویسی اون هم مطالب ارزنده که شاید خیلی ها مورد نیازشون باشه.
به مامان سلام منو برسون....موفق و سربلند باشی.

مانلی یکشنبه 6 اردیبهشت 1388 ساعت 01:02

درسای مامان .... نه چک زدی نه چونه.....اومدی شدی صاحبخونه........

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد