استرس بارداری و اختلال در خوردن !

  

                                                                               

 

متأسفانه از هر 50 زن باردار یک  نفربه علت استرس بارداری مبتلا به اختلال در خوردن می‌شود. اهمیت این قضیه هم در ارتباط این اختلال با تولد نوزاد کم وزن و نارس است. 

بد نیست بدانید که این‌ها 2 علت عمده مرگ نوزاد پس از تولد و بیمار شدن کودک در آینده است. منظور از اختلال خوردن بی‌اشتهایی عصبی(آنورکسیا) است که در آن فرد از ترس چاق شدن،   غذا نمی‌خورد و همچنین بولیمیا که پس از خوردن برای اینکه چاق نشود،  خود را وادار به استفراغ می‌کند.

جالب است بدانید اثر استرس مادر در بارداری در جنین دختر و پسر متفاوت است. محققان دانشگاه مگدیبورگ آلمان اثر استرس در 3ماهه سوم بارداری موش‌ها را بررسی کرده و متوجه شدند فرزندان چنین موش‌هایی ارتباطات مغزی کمتری بین دو نیمکره مغز داشته و در نتیجه کمتر قادر به کنترل احساسات خود هستند. 

علاوه بر این در سایر نواحی مغزی هم الگوی متفاوتی از انشعابات عصبی نسبت به شرایط طبیعی مشاهده شد که البته در دختر و پسر با هم فرق داشت. 

نظرات 2 + ارسال نظر
پیمانه شنبه 9 آذر 1387 ساعت 21:48 http://pn1350.blogfa.com/

سلام . در مجموع دوران بارداری دوران پراسترسی است . نگرانی های مربوط به سالم بودن جنین ٬ هول و هراس ورود یک تازه وارد عاجز و پر توقع و ....

مامان آرتا یکشنبه 10 آذر 1387 ساعت 14:29

من من استرسم تا وقتی بود که تکون نمیخورد و هر روز به یه بهانه ای روانه سنوگرافی بودیم ولی از نظر غذائی خیلی عالی بودم این شد که آرتا ۳۸۰۰ گرم وزنش بود!‌وبلاگ جالبی داری مانلی جون !‌پس شما چند سالی رو مهمون ولایت ما بودین خیلی جالبه!‌

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد