آیا می‌دانید استرس دوران بارداری مادر با جنین چه می‌کند؟

                                                                             

                                                                                          

 

برای تولدش هزار جور تهیه و تدارک دیده بود. 

 لباس‌های رنگ و وارنگ نوزادی،  انواع و اقسام پتو و رختخواب که آنها را توی تخت وگهواره پهن کرده بود.

شیشه شیر،  ناخن گیر نوزاد، شامپو و صابون و روغن حمام، کالسکه، روروک، صندلی مخصوص غذاخوردن،  انواع اسباب بازی، حتی فکرش را کرده‌ بود که وقتی کودکش به کلاس اول برود چه کیفی برایش بخرد! 

 اما همه این‌ها با کلی استرس و فشار تهیه شده بود. چقدر سر اینکه به جز گهواره حتما تخت چوبی رنگی هم بخرند،  با شوهرش جر و بحث کرده‌ و حرص خورده ‌بود.

آخرش هم همسر بیچاره برای اینکه به خانم حامله‌اش فشار عصبی وارد نیاید،  حاضر شده بود زیر بار قرض برود!  

حتما با خود می‌گویید خوب اشکالی ندارد، این چیز‌ها عادی است و با به دنیا آمدن نوزاد همه چیز فراموش می‌شود! اشتباه نکنید.

ممکن است بدهی‌ها پرداخت شده و لباس‌ و تخت برای کودک کوچک شود،  اما استرس مادر در دوران بارداری،  اثری بر کودک گذاشته که فراموش نخواهد شد. 

 حداقلش  این است که محققان به تازگی گفته‌اند: نوزاد مادری که در بارداری استرس داشته باشد،  در آینده دچار اضطراب و مشکلات روانی می‌شود. فکر می‌کنید داشتن یک اتاق زیبای کودک ارزشش را دارد ؟!

محققان به تازگی دریافته‌اند استرس شدید مادر در دوران بارداری، ممکن است موجب ابتلای کودک او به شیزوفرنی در آینده شود. تیم محققان دانشگاه منچستر با بررسی 83/1 میلیون دانمارکی بین سال‌های 3791 تا 1995 به این نتیجه رسیده و آن را در مجله روانشناسی عمومی به چاپ رسانده‌اند.

در این مطالعه مشخص شد احتمال ابتلا به شیزوفرنی و اختلالات مشابه درفرزند زنانی که یکی از عزیزان خود را در 3ماهه اول بارداری از دست داده‌اند؛ حدود 67 درصد بیشتر است. لازم است بدانید این ارتباط ( یعنی ارتباط بین داغداری و احتمال شیزوفرنی ) در کسانی که سابقه بیماری روانی نداشتند،  مشاهده شد.  

  

 

ادامه دارد...

نظرات 3 + ارسال نظر
آذر سه‌شنبه 28 آبان 1387 ساعت 01:53 http://azarn.blogfa.com

سلام مانلی جون شما هم دبی زندگی می کنی؟ چه خوب که پسرامون همسنن ممنون که به وبلاگ روهام سر زدی بازم بیا خوشحال میشم اینم ایمیلمazar_luvm@yahoo.com خوشحال میشم تو یاهو تadd کنی بیشتر آشنا شیم

فریبا مامان رایان سه‌شنبه 28 آبان 1387 ساعت 07:28

مطلب مفیدی ه.........خصوص برای اون دسته از خانمهایی که بچه داری رو با عروسکداری اشتباه میگیرن

فرزانه سه‌شنبه 28 آبان 1387 ساعت 09:36 http://www.choogh.com/pages/signup/referrer/takupu

سلام ..دوست خوبم ... می خوای با هم دوست باشیم ... پس کلیک کن ... جامعه مجازی ایرانیان برای شما دوستان فروانی پیشنهاد داده ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد