خبری باور نکردنی!!!

 

بیماری که دچار مرگ مغزی شده بود با ابتکار پزشک یکی از بیمارستان‌های تهران، به زندگی طبیعی خود بازگشت.  

فردی به نام «عسگر فرجی» که چند روز پیش دچار مرگ مغزی شده بود پس از انتقال به یکی از بیمارستان‌های تهران، از سوی پزشکان متخصص مشکوک به مرگ مغزی معرفی شد.
سرانجام این بیمار توسط نزدیکان به بیمارستان دیگری در تهران منتقل شد و پس از بررسی‌های کامل و همچنین گزارش بیمارستان قبلی، پزشکان تأیید کردند که وی دچار مرگ مغزی شده است.
از آنجایی که تاکنون درمانی برای افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند، وجود نداشته است، یکی از پزشکان بیمارستان که عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز هست، کار درمانی وی را به عهده گرفت و سرانجام پس از آن‌که بیمار یادشده سه روز در اغما به سر می‌برد، موفق شد وی را به حالت عادی بازگرداند.
محمدحسن همایی، متخصص بیهوشی و فوق تخصص مراقبت‌های ویژه که پزشک معالج این بیمار است، گفت: پس از آن‌که تیم پزشکی معالج این بیمار به این نتیجه رسید که وی دچار مرگ مغزی شده است، معالجه وی را آغاز کردم و در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدم که داروی اریتروپوئیتین که یک داروی کلیه است را به وی تزریق کنم.
وی ادامه داد: از آن جا که این دارو با دوز بالا تاکنون به بیماری تزریق نشده بود و بر اساس مطالعات قبلی خود به این نتیجه رسیدم که وی باید از این دارو بهره‌مند شود لذا پس از آن‌که موضوع را با پدر بیمار در میان گذاشتم و رضایت وی را جلب کردم، در یک دوره سه روزه این دارو را به وی تزریق کردم و روز چهارم، بیمار در میان بهت همه پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اقدام به نشستن کرد.
همایی افزود: پس از به هوش آمدن این بیمار، تمام کادر بیمارستان علاوه بر خوشحالی، حیرت زده شده‌اند و پرسنل بیمارستان در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.
حال این بیمار خوش شانس هم‌اکنون رضایت‌بخش بوده و بنابه گفته پزشک معالج وی، هم‌اکنون در بیمارستان قدم می‌زند و همچنین غذا می‌خورد.
با توجه‌ به این‌که تاکنون هیچ بیمار مرگ مغزی بهبود نیافته است، اقدام این پزشک می‌تواند به عنوان یک موفقیت ارزنده در حوزه پزشکی محسوب شود.
نظرات 10 + ارسال نظر
ایران ریلکس دوشنبه 1 مهر 1387 ساعت 14:52 http://iranrelax4you.blogsky.com

سلام!
چه وبلاگ زیبایی داری!
دوست داری شانس خود را در برنده شدن ۳ لب تاپ در هرماه امتحان کنی؟!
پس برو به آدرس زیر ودر گروه عضو بشو.
امیدواریم شما برنده این ماه باشید.
http://iranrelax4you.blogsky.com

آرزو مامان آرش سه‌شنبه 2 مهر 1387 ساعت 08:31 http://jiluah.persianblog.ir

دوستم عزیزم سلام
خوبی؟ میگم تمام موهای تنم اول صبح سیخ شد. »)

ننه قدقد سه‌شنبه 2 مهر 1387 ساعت 14:24 http://www.nanehghodghod.blogspot.com

چه خبر جالبی. کلی متاسف شدم از مردن اونهایی که قبل از این کشف بزرگ مردن. وبلاگتون خیلی قشنگه.

نارتیتی چهارشنبه 3 مهر 1387 ساعت 04:58 http://www.nartitti.blogfa.com

سلام مانلی جان خوبی عزیزم!وای چه عالی!سابقه نداشته!خیلی بد شد که یه ریزه دیر کشف شد ایشالا برای هیچ کس این مدل مشکل ها پیش نیاد!
هیراد رو ببوس عزیزم

نازی پنج‌شنبه 4 مهر 1387 ساعت 10:54 http://amirvaalireza.blogfa.com

سلام مانلی جان . ما تو منطقه دیره هستیم . خیابون آل مکتوم . شما کجا هستین؟ من که خیلی اینجا تنهام و واقعا از پیدا کردن دوست خیلی خوشحال میشم . البته آرزو جان رو می شناسم ولی هنوز ندیدمش . اتفاقا قرار شده بعد از ماه رمضون یه قرار وبلاگی بزاره ٬ امیدوارم بتونیم همدیگرو ببینیم و دوستای خوبی بشیم .

نازی جمعه 5 مهر 1387 ساعت 09:52 http://amirvaalireza.blogfa.com

سلاااااااااااام . راستی از دیدن این خبر خیلی خوشحال شدم . کاش واقعا اثبات بشه و یه راه کلی بشه برای همه کسانی که دوراز جون همه مرگ مغزی میشن .
ممنون از بابت ای دی . من تقریبا ۱۰ روزی میرم ایران و امیدوارم در اولین فرصت همدیگرو ببینیم . اگه کاری می تونم تو ایران انجام بدم براتون با کمال میل در خدمتم .
اینم ای دی من : n1358b@yahoo.com
اینجا نمیشه کامنت خصوصی گذاشت ؟!!
فعلا بای .

زیبای زندگی جمعه 5 مهر 1387 ساعت 23:14

این خبر خوب رو دیشب شنیدم از یکی از دوستان........خانومم خیلی خوشحال شدم که دیدمتون.خدا دختر و پسر نازت رو واست حفظ کنه و همیشه شاد و سلامت باشید.

سلام دوست عزیز خوبی، وبلاگ خیلی قشنگی داری، راستش خیلی از شنیدن این خبر خوشحال شدم، کاش همه این بیماران خوب شن

آرزو مامان آرش یکشنبه 7 مهر 1387 ساعت 15:54 http://jiluah.persianblog.ir

سلام خوبی؟
با زحمتهای فراوان ما. دست گلتون درد نکنه خیلی خوش گذشت. پایه این بریم دریم لند این تعطیلی ها!!!

مامان نورا سه‌شنبه 9 مهر 1387 ساعت 10:30

مانلی جان چه خبر جالب و خوبی بود ... ولی با دیدن اون عکس بالا دلم ضعف رفت . نمی دونم چرا احساس کردم این عکس خودته ... امیدوارم این طور نباشه و همیشه در صحت و سلامت کامل باشی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد