راه کمال

 

زندگی معنادار است و هستی بی‌هدف نیست. ما نه زاییده اتفاقیم و نه به عدم باز می‌گردیم. وجود انسان، تنها به این جسم بیولوژیکی محدود نمی‌شود و ویژگی ضمیر آگاهش آن گونه است که نمی‌توان او را صرفا حاصل فعل و انفعالات شیمیایی سلول‌های عصبی دانست. هر چند که ارگانیزم بیولوژیکی انسان یا جسم، خود از شگفتی‌های خلقت است، اما وجود حقیقی انسان چیزی ورای آن است ...

نویسنده این کتاب دکتر بهرام الهی، استاد سابق کرسی جراحی اطفال می باشد.

در این کتاب، طی فصولی چند، سوالاتی که همیشه ذهن را به خود مشغول داشته، پاسخ داده می‌شود، سوالاتی از جمله :

- هدف از زندگی چیست؟ من کیستم؟
- چه چیز موجد هویت واقعی فرد است؟
- جایگاه انسان میان سایر موجودات؟
- بعد از این دنیا به کجا می‌رویم؟ آیا مراتبی بالاتر از بهشت وجود دارد؟
- انسان چگونه با سرنوشت خود مواجه شود؟ نیت، اعمال و افکار چه نقشی در سرنوشت او دارد؟

خواندن این کتاب را به علاقمندان توصیه می کنم .

نظرات 4 + ارسال نظر
مهر جمعه 30 فروردین 1387 ساعت 08:34 http://Doayam.Blogsky.com

سلام دکتر الهی را میشناسم و با کتابهای پدرشان آشنایی دارم ممنون از اینکه این کتاب ایشان را معرفی کردید دلشاد باشید!

لیلی شنبه 31 فروردین 1387 ساعت 00:16 http://ayandehma.blogfa.com

سلام مانلی جان! ممنون بابت خبر خوبتان. اگر اجازه بدهید می خواهم وبلاگتان در در پیوندهای روزانه اضافه کنم. پسر ۸ ماهه تان را ببوسیدلطفا:)

نوشین مامان هستی یکشنبه 1 اردیبهشت 1387 ساعت 23:10 http://www.hastiyemaman.blogfa.com

سلام عزیزم
مثل همیشه مطلب جالبی بود.

تاجدینی یکشنبه 5 آبان 1387 ساعت 13:41

باسلام وتشکرازشما بابت وبلاگتون به نظر من اگه گفتارهایی دیگر از کتاب را به آن بگنجانید یاکتابهای مبانی-معنویت-یاطب روح رانیز معرفی نمایید کارتان عالی تر میشود-خدا پشت وپناهتان باد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد