نخستین تبسم کودک

 

نخستین تبسم کودک

 

 می گویند لبخند کودک بزرگترین پاداش برای زحمات مادر است .

 زیبایی تبسم کودک در این است که به کوچکترین  کاری که برایش می کنید پاداش می دهد و روزتان را سرشار از نشاط و شادمانی می سازد. تبسم ، بخشی از تلاش های کودک است که بلافاصله بعد تولد آغاز می شود .

کودکان جسماً توانایی تبسم کردن را دارند ، ولی نخستین لبخندشان انعکاسی است . نوزاد شما نمی داند که حالات چهره اش می تواند تاثیر چشمگیری در شما و دیگران داشته باشد .

در واقع لبخند جزیی از مجموعه رفتاری همچون شیر خوردن یا سکسکه کردن است. زمانی که او بیدار است ، بی آن که حواس خود را بر روی  چیزی متمرکز کند ، می خندد و حتی در خواب هم دست به این کار می زند . 

شاید نخستین تبسم های کودکان نشانه های شادمانی یا شناسایی نباشد ولی موقعی که لبخند آنان را با تبسم  پاسخ می دهید به کاری مبادرت می ورزید که  نه تنها طبیعی ، بلکه مهم است . لبخندهای نخستین کودک محبت و دلبستگی پدید می آورد . او نمی خواهد خنده اش مایه سرگرمی باشد بلکه کنش متقابلی را بین خود و پدر و مادرش پدید می آورد که از همان آغاز فرح افزاست .

بیشتر کودکان در یک  تا دو ماهگی شروع به لبخند زدن می کنند.

هر چند کودک از  لحظه تولد تبسم می کند، اما در اولین لبخند شادی بخش و هدفمندش ، شما متوجه این تفاوت می شوید .  

 

               

                                

 

کودک پس از یک ماهگی صورت شما را می شناسد . ممکن است این شناخت را همیشه با لبخند نشان ندهد ولیدرچهارماهگی ، لبخندش نمایانگر بازشناسی واقعی است . او ترجیح می دهد که به رخ شما بنگرد و علت لبخند زدنش به شما این است که در می یابد  چهره رو برویش به چیزی می ماند که قبلاً دیده است .

دوران لبخند ، همانند تمام فرآیندهای رشد ، در میان نوزادان  متفاوت است. در ضمن کودکان از حیث سهولت و شمار تبسم ها با هم فرق دارند و این مسئله نمایشگر  تفاوت های ذاتی آنهاست.

  

                              

 

اگر چه ممکن است قادر به تغییر خلق وخوی کودکتان نباشید ولی یک مورد قطعی  است و آن این که وقتی او لبخند می زند شما هم به او تبسم می کنید .

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد