بازی شیرخوار

 

                                                               

 

 بخاطرداشته باشید که:


1-  اسباب بازیهـای شیرخوار را مرتب عوض کنید و  از اشیا جدید برای سرگرم کردن او استفاده نمائید . آنها از بازی کردن با ماشین و اسباب بازیهای متحرک و رنگی لذت می برند.


2-  از نگاه داشتن شیرخوار در تخت مخصوص خود به عنوان تنبیه خودداری کنید و پیش از آنکه او به فرار از تخت خود علاقمند شود، تشک تخت را پایین آورده ، نرده های تخت را کوتاهتـر کرده و یا آنها را کاملا بردارید و از تشکهای رنگین برای زیبا کردن تخت او استفاده کنید  .

3- شیر خوار را زندانی نکنید ، استفاده از تور بالای گهواره که مانع بالا رفتن و ایستادن شیر خوار می شود ، مناسب نیست . زیرا از نظر جسمی و روانی به او صدمه می زند.


4- شیر خوار سه ماهه زمان زیادی را صرف بررسی اشیا پیرامونش می کند و به اشیا اطراف با کنجکاوی خاص نگاه کرده و آنها را لمس می کند . شیر خوار بین پنج تا هفت ماهه سرش را می چرخاند ، بدنش را به جلو و عقب برده و توانائیهای جدیدش را برای نشستن بکار می برد. رشد بینایی به او اجازه دیدن اشیا دورتر را داده و هماهنگی دستها و چشمهایش موجب گرفتن اشیا نزدیک می گردد.

 " کنجکاویهای شیرخوار را جدی گرفته و او را تشویق کنید زیرا نقش بسزایی در رشد فکری او دارد ."

 

 کارشیرخوار:

 

 یاد گرفتن ، کشف کردن و کنجکاوی است . مکان امنی برای او فراهم کرده و اشیا خطرناک را از دسترس او دور نگه دارید تا نیاز به گفتن

"دست نزن و نکن" نداشتــه باشید.

 

 

 

                                                       

 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد